تبلیغات

لازانیای مرغ، اسفناج و قارچ

از آنجایی که همیشه سعی ما بر این است تا غذاهایی کامل را به شما آموزش دهیم در این دستور پخت نیز می توانید تمام درشت مغذی ها را داشته باشید هرچند پروتئین برجسته تر است. علاوه بر کربوهیدرات، پروتئین و چربی فیبر موجود در اسفناج و قارچ نیز کمک می کند با خوردن این لازانیا خوش طعم تا مدت زیادی احساس سیری داشته باشید.

مواد لازم:

سه فنجان آب مرغ بدون نمک675 گرم ران مرغ بدون پوست و بدون استخوان، پاک کردهدو و یک دوم قاشق غذا خوری روغن زیتونیک و یک دوم فنجان پیاز خرد شدهسه قاشق غذا خوری سیر خرد شدهیک و یک دوم قاشق چای خوری سیریک دوم قاشق چای خوری آویشن خشک شدهیک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده280 گرم قارچ برش خورده170 گرم اسفناج تازهاسپری پخت یا مقداری روغنیک و یک دوم فنجان شیر 2 درصد چربییک و یک دوم فنجان آرد همه منظورهیک چهارم فنجان جوز هندی55 گرم پنیر پیتزای رنده شده ( حدود یک دوم فنجان )12 ورق لازانیا نجوشانده140 گرم پنیر ماتسرلا
طرز تهیه:

1-آب مرغ را در یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا به جوش بیاورید. مرغ را اضافه کنید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ 18 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که کاملا بپزد بجوشد. مرغ را از ماهی تابه خارج کنید، آب مرغ را کنار بگذارید. وقتی مرغ به اندازه کافی خنک شد که بتوانید به آن دست بزنید، با دو چنگال تکه تکه اش کنید.

2-یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. روغن اضافه کنید، بچرخانید تا ماهی تابه را چرب کند. پیاز، سیر، یک دوم قاشق چای خوری نمک، آویشن، فلفل و قارچ را اضافه کنید، 8 دقیقه تفتشان دهید. اسفناج ها را آرام آرام اضافه کنید هر بار که مقداری اضافه کردید اجازه دهید کمی بپزد و سپس مقداری دیگر را اضافه کنید. ماهی تابه را از روی حرارت بردارید، مرغ را به آن اضافه کنید.

3-فر را تا دمای 375 درجه فارنهایت ( 190 درجه سانتی گراد ) گرم کنید.

4-دو ظرف پخت مربعی ( 8 اینچی ) را با اسپری پخت یا کمی روغن چرب کنید. شیر، آرد و جوز هندی را ترکیب کنید، آنقدر بهم بزنیدشان تا نرم شوند. آب مرغی که کنار گذاشته بودید را روی حرارت متوسط رو به بالا به جوش بیاورید. به آرامی میکس شیر را به میکس آب مرغ اضافه کنید، مرتب محتویات را بهم بزنید. یک قاشق چای خوری نمک باقی مانده را اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که ضخیم شود بپزید، مرتب بهم بزنید. ماهی تابه را از روی حرارت بردارید، پنیر پیتزا را رویش بریزید. یک دوم فنجان سس را کف هر کدام از ظرف هایی که چرب کردید بریزید، سپس روی هر کدام دو ورق لازانیا، یک و یک دوم فنجان میکس مرغ، سه چهارم فنجان سس، و یک چهارم فنجان ماتسرلا قرار دهید، مطمئن شوید ورق های لازانیا با سس پوشیده شده اند، یکبار دیگر لایه ها را با ورق لازانیا، میکس مرغ و سس بپوشانید. یکبار دیگر هم این کار را با مواد باقی مانده تکرار کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

موادی که در این دستور پخت گفته شد برای 12 وعده می باشد. هروعده شامل یک قسمت از 12 قسمت مساوی این لازانیا است.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

کالری: 286چربی در یک وعده: 10.2 گرمچربی اشباع در یک وعده: 3.5 گرمچربی غیر اشباع در یک وعده: 4 گرمچربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 1.3 گرمپروتئین در یک وعده: 23 گرمکربوهیدرات در یک وعده: 25 گرمفیبر در یک وعده: 2 گرمکلسترول در یک وعده: 67 میلی گرمآهن در یک وعده: 3 میلی گرمسدیم در یک وعده: 523 میلی گرمکلسیم در یک وعده: 238 میلی گرمقند در یک وعده: 4 گرم

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار